¨Δεν υπάρχει λαός χωρίς μουσική. Ούτε παιδί που δεν τραγούδησε¨.

Πολυξένη Ματέυ, Μουσικοπαιδαγωγός(1902-1996)

Για τη μουσική εκπαίδευση αναπτύχθηκαν διάφορες μεθοδολογίες που ανέπτυξαν σπουδαίοι μουσικοπαιδαγωγοί, όπως ο KarlOrff, ο ZoltanKodaly, ο EmileJacquesDalcroze, ο MauriceMartenot και άλλοι, όπου έχει κύριο στόχο να φέρει τα παιδιά κοντά στη μουσική με φυσικό και αβίαστο τρόπο, βασισμένο στο παιχνίδι και τη δημιουργία.

Το τραγούδι αλλά και ο χορός είναι μια φυσική διαδικασία για τα παιδιά αυτής της ηλικίας. Χρησιμοποιούν πολλές φορές αυτοσχέδια τραγούδια κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τους.

Καθένας από εμάς σε οποιαδήποτε ηλικία μπορεί να απολαύσει τη μουσική και το τραγούδι. Αυτό που χρειάζεται είναι να παρακολουθεί, να αντιλαμβάνεται, να χαλαρώνει και να ευχαριστιέται!!

Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας δείχνουν να απολαμβάνουν όλα τα είδη μουσικής. Οι προτιμήσεις τους βέβαια διαφέρουνε, αφού θα επιλέξουν συχνότερα μουσικές και τραγούδια που ακούνε στο περιβάλλον τους.

Η μουσική και το τραγούδι έχουν πολλά οφέλη για τα παιδιά, γι’αυτό και είναι απαραίτητο να μεγαλώνουν με αυτά.

Τα συναισθήματα που έχει ένα παιδάκι ακούγοντας μουσική, τραγουδώντας ή χορεύοντας ένα τραγούδι, με ή χωρίς μουσικά όργανα, είναι μοναδικά!!!

Η μουσική και το τραγούδι σε αυτή την ηλικία(και όχι μόνο!), εξελίσσει την ψυχοσωματική ανάπτυξη, καλλιεργεί την έμφυτη μουσικότητα των παιδιών, εξασκεί τις αισθήσεις και οξύνει την αντίληψη τους, τους δίνει την ευκαιρία να εκφραστούν, να κοινωνικοποιηθούν. Αποτελεί μέσο ανάπτυξης της δημιουργικής τους φαντασίας και τα φέρνει σ’επαφή με την τέχνη.

Βάσω Τζανέτου